Β΄ ΕΛΤΕΕΘ

Β΄ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

2001

Θεσσαλονίκη, 29-10-2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Ηλεκτρονικές εγγραφές

            Μετά από δύο χρονιές εφαρμογής του νέου συστήματος Ηλεκτρονικών εγγραφών, στα Επαγγελματικά Λύκεια, έχουμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:

  • Το σύστημα των ηλεκτρονικών προ-εγγραφών, προσθέτει επιπλέον γραφειοκρατία στους εκπαιδευτικούς και ταλαιπωρεί τους κηδεμόνες των μαθητών μας, οι οποίοι αναγκάζονται να επισκέπτονται επανειλημμένα το σχολείο, για μια διαδικασία που παλαιότερα τελείωνε με μία επίσκεψη, διότι το ηλεκτρονικό σύστημα θέτει σοβαρά εμπόδια.
  • Οι ασφυκτικές ημερομηνίες 2-3 ημερών κατά τις οποίες είναι «ανοικτό» το σύστημα, αποτελούν περιοριστικό παράγοντα στην ενημέρωση των μαθητών οι οποίοι δεν γνωρίζουν την διαδικασία εγγραφής τους.
  • Χαρακτηρίζονται ολιγομελή τα τμήματα πριν να τελειώσουν οι εγγραφές με αποτέλεσμα να μην εγκρίνονται τμήματα ενώ υπάρχουν μαθητές που ενδιαφέρονται οπότε σε πολλές περιπτώσεις αναγκάστηκαν  μαθητές να μετακινηθούν σε άλλους δήμους ή να αλλάξουν ειδικότητα λόγω του ότι το «e-eggrafes», ήταν περισσότερες ημέρες μη προσβάσιμο. Αποτέλεσμα είναι να μην διασφαλιστεί το δικαίωμα του κάθε πολίτη για την επιλογή της ειδικότητας του, κάτι που αντί να αποτελεί προτεραιότητα του συστήματος διοίκησης και των μηχανισμών του , συνθλίβεται μέσα στην υστερόβουλη γραφειοκρατία με σκοπό την ελαχιστοποίηση των ολιγομελών τμημάτων.
  • Δεν δίνεται πρόσβαση με ανανεωμένα στοιχεία σε καθημερινή βάση στους διαχειριστές των σχολικών μονάδων. Μετά την όποια δαπάνη για το πληροφοριακό σύστημα “myschool”, στα σχολεία κυκλοφορούν χειρόγραφες καταστάσεις μαθητών φαντάσματα που δεν εμφανίζονται πουθενά, ούτε στο “e-eggrafes” αλλά πολύ περισσότερο ούτε στο “myschool” δημιουργώντας φοβερές δυσλειτουργίες στη διαχείριση των μαθητών των ΕΠΑ.Λ.
  • Τα σχολεία προέβαιναν σε αλλαγή των στοιχείων των μαθητών, συμμορφούμενοι με λάθος στοιχεία που ήταν καταχωρημένα στο taxisnet για να ολοκληρωθεί «επιτυχώς» η ηλεκτρονική δήλωση προτίμησης, για την αποφυγή της περαιτέρω ταλαιπωρίας των κηδεμόνων.

Με την Aριθμ. 10645/ΓΔ4 23/1/2018 απόφαση του Υπουργού «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.»  τα σχολεία υποχρεούνται να καταχωρούν ηλεκτρονικά την φοίτηση των μαθητών στο πληροφοριακό σύστημα myschool σύμφωνα με το άρθρο 5 παράγραφο 2 «…. Το Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο) και το Ευρετήριο τηρούνται στο πληροφοριακό σύστημα MySchool από το σχολικό έτος 2017-2018» της παραπάνω απόφασης.

Οι ηλεκτρονικές εγγραφές της πλατφόρμας e-eggrafes θέτουν εμπόδια στην ομαλή λειτουργία των σχολείων, εκθέτουν τους υπευθύνους τμημάτων αλλά και τους Διευθυντές γιατί δεν μπορούν να εφαρμόσουν τα απαιτούμενα της απόφασης του Υπουργείου.

ΖΗΤΟΥΜΕ

Την επανεξέταση του συστήματος εγγραφών και την  αναθεώρηση της ηλεκτρονική πλατφόρμας eeggrafes.

  1. Δεν επιτρέπεται να υπάρχουν διαφορετικές πλατφόρμες για τον χειρισμό των μαθητών χωρίς να είναι συμβατές μεταξύ τους. Τα στοιχεία από το TaxisNet είναι ελλιπή και δεν ταυτίζονται απόλυτα με τα στοιχεία του Myschool
  2. Να τελειώνουν όλες οι εγγραφές των μαθητών , όλων των κατηγοριών και μετά να προβαίνει το Υπουργείο στο χαρακτηρισμό ολιγομελών τμημάτων.
  3. Να υπάρχει ένα ηλεκτρονικό σύστημα και σαφής οδηγίες για το ποια στοιχεία θα πρέπει να καταχωρούνται για τους κηδεμόνες.

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΤΕΕ Β΄ Θεσσαλονίκης