ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ Ή ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΕΛΙΚΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΤΩΝ ΕΠΑΛ;

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ Ή ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΕΛΙΚΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΤΩΝ ΕΠΑΛ;

ΑΡΧΕΙΟ PDF

B΄ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2001

Θεσσαλονίκη, 24-10-2021

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ Ή ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΕΛΙΚΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΤΩΝ ΕΠΑΛ;

Στο πλαίσιο της συνολικής μεταρρύθμισης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με σκοπό τη διεύρυνση και αναβάθμιση των εκπαιδευτικών και εργασιακών προοπτικών των αποφοίτων των ΕΠΑ.Λ., η Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας υλοποιεί και φέτος το «Μεταλυκειακό Έτος- Τάξη Μαθητείας».

Στις 08-10-21 το ΥΠΑΙΘ πανηγύριζε για την αναβάθμιση του θεσμού της μαθητείας των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. έμπρακτα με την 35% αύξηση των θέσεων έναντι του 2020. Ξέχασε μάλλον πως την περσινή χρονιά δεν πραγματοποιήθηκε καθόλου η Μαθητεία και έμειναν εκτός διαδικασίας χιλιάδες υποψήφιοι, χωρίς να ληφθεί γι΄αυτούς καμία μέριμνα, παρά τις διαβεβαιώσεις του Γενικoύ Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. κ. Βούτσινου.

Ενώ καταγράφεται συνεχής αύξηση του αριθμού των αποφοίτων των ΕΠΑ.Λ. που ενδιαφέρονται να φοιτήσουν στο «Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας», οι προσφερόμενες θέσεις των φορέων του Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα μειώθηκαν δραματικά.

Οι θέσεις φέτος είναι ακόμα λιγότερες από πέρυσι, καθώς και τα τμήματα που θα λειτουργήσουν στα ΕΠΑ.Λ., με ειδικότητες έως και ανύπαρκτες σε κάποιους νομούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι ειδικότητες Βοηθών Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων και Αισθητικής Τέχνης στο Ν. Θεσσαλονίκης που δε θα λειτουργήσουν πουθενά. Για τους απόφοιτους του Ν. Θεσσαλονίκης της ειδικότητας Βοηθών Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων το πιο κοντινό σχολείο υπάρχει στις Σέρρες με 0 θέσεις και για τους Αισθητικής Τέχνης στις Σέρρες και Κατερίνη με 0 και 1 θέσεις αντίστοιχα.

Για ποιά αναβάθμιση των εκπαιδευτικών και εργασιακών προοπτικών των αποφοίτων των ΕΠΑ.Λ. μιλάμε, όταν η προκήρυξη προς τους φορείς για τη διάθεση θέσεων, έγινε μέσα στην «καρδιά» του καλοκαιριού, αντί να γίνει τον Απρίλιο, όπως γίνονταν μέχρι το 2019;

Όταν φτάσαμε στον Οκτώβρη και δε γνώριζαν ούτε οι εκπαιδευτικοί ούτε οι υποψήφιοι πότε και αν θα ξεκινήσει φέτος το «Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας» και με ποιους εκπαιδευτικούς, αφού τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό είναι ακόμα πολλά;

Για να μπορούν να επιτευχθούν οι στόχοι της μαθητείας θα πρέπει να λειτουργήσουν επιτροπές που θα παρακολουθούν και θα υποβοηθούν το έργο των εκπαιδευτικών και να δοθούν περισσότερα κίνητρα στους εκπαιδευτικούς που θα αναλάβουν την υλοποίησή της και όχι αντικίνητρα.

Πρέπει να μπει ένα τέλος στην πολυνομοθεσία που εμπλέκει τα ΕΠΑ.Λ με τα ΕΚ και θέτει ανυπέρβλητα εμπόδια στην ομαλή υλοποίηση και την ολοκλήρωση του Μεταλυκειακού έτους- τάξης μαθητείας.

Η μαθητεία είναι ένας νεότατος θεσμός, ο οποίος όμως ψυχορραγεί και αργοπεθαίνει με αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας. Για μια χρονιά ακόμη καθυστέρησε χαρακτηριστικά η έναρξη και υλοποίηση του θεσμού και διαφαίνεται μια σκοπιμότητα με φόντο τα ιδιωτικά ΙΕΚ να βγαίνουν προς άγρα μερικών χιλιάδων πελατών.

Ζητούμε την υποστήριξη της ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας στο θέμα της μαθητείας, καθώς η Περιφέρειά μας ήταν η πρώτη σε αριθμούς μαθητευόμενων και τμημάτων κατά τις προηγούμενες φάσεις και βρέθηκε στις τελευταίες θέσεις Πανελλαδικά.

Ζητούμε από το ΥΠΑΙΘ την άμεση και έγκαιρη πρόσληψη των αναπληρωτών για την αποδέσμευση των εκπαιδευτικών που επιθυμούν να διδάξουν στη Μαθητεία, καθώς κανείς δεν περισσεύει.

Την πρόσληψη των αναπληρωτών που προβλέπει ο ν. 4763/20 για την γραμματειακή υποστήριξη της μαθητείας. 

Τον έγκαιρο χρονοπρογραμματισμό σύμφωνα με τα όσα προβλέπει ο νόμος.

ΑΣ ΔΟΘΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Η ΘΕΣΗ ΠΟΥ ΤΗΣ ΑΞΙΖΕΙ!

Από το Δ.Σ της Β ΕΛΤΕΕ Θεσσαλονίκης