Ένταξη των ειδικοτήτων «Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου», «Τεχνικός Ζωικής Παραγωγής», «Υπάλληλος Εμπορίας και Διαφήμισης» στο Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑΛ

Ένταξη των ειδικοτήτων «Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου», «Τεχνικός Ζωικής Παραγωγής», «Υπάλληλος Εμπορίας και Διαφήμισης» στο Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑΛ

ΔΕΛΤΙΟ ΣΕ PDF

Β΄ ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2001

Θεσσαλονίκη, 06-09-2024

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ένταξη των ειδικοτήτων «Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου», «Τεχνικός Ζωικής Παραγωγής», «Υπάλληλος Εμπορίας και Διαφήμισης» στο Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑΛ

Όπως είναι γνωστό, στα ΕΠΑΛ λειτουργεί για 25 ειδικότητες ΈτοςΤάξη Μαθητείας για τους αποφοίτους, που οδηγεί στην απόκτηση πτυχίου επιπέδου 5 του εθνικού πλαισίου προσόντων. Υπάρχουν όμως ειδικότητες που οι απόφοιτοι δεν μπορούν να συμμετέχουν στα προγράμματα μαθητείας καθώς δεν υπάρχουν πιστοποιημένα από τον ΕΟΠΠΕΠ, Επαγγελματικά Περιγράμματα ώστε να δημιουργηθούν τμήματα στις περιζήτητες ειδικότητες που η αγορά εργασίας τα ζητάει εδώ και χρόνια όπως αυτές του Τεχνικού Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου, του Τεχνικού Ζωικής Παραγωγής, του Υπαλλήλου Εμπορίας και Διαφήμισης και άλλων ειδικοτήτων. Η Β ΕΛΤΕΕΘ έχει κάνει πάμπολες ενέργειες σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς, γονείς, συλλόγους και άλλους φορείς, ώστε να αρθεί αυτή η αδικαιολόγητη και άδικη εξαίρεση για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ από τις συγκεκριμένες ειδικότητες, αλλά δυστυχώς το Υπουργείο αδιαφορεί.


Το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. έχει συμπεριλάβει την ειδικότητα «Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου» στο Μεταλυκειακό Έτος Τάξη Μαθητείας όπως αναφέρεται στο Ενημερωτικό Σημείωμα για Εργοδότες που εκδίδει, ήδη από το σχολικό έτος 20192020. Εντούτοις, η ειδικότητα αυτή δεν έχει ακόμη λειτουργήσει, με τη δικαιολογία ότι το ΙΕΠ δεν έχει συντάξει το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών.


Αυτό αποτυπώνεται άλλωστε και στο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης της Μαθητείας από την πληθώρα θέσεων που πρόσφεραν οι εργοδότες σε όλη την Ελλάδα γι΄αυτήν την ειδικότητα.

Παράλληλα το ενδιαφέρον των μαθητών ήταν μεγάλο, αλλά δυστυχώς αποκλείστηκαν από την πολύτιμη εμπειρία και τα πλεονεκτήματα του προγράμματος της Μαθητείας, το οποίο είναι Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα με εξασφαλισμένα κονδύλια.

Η πολύχρονη καθυστέρηση του Υπουργείου έχει προκαλέσει τις απορίες και διαμαρτυρίες των μαθητών μας, των γονέων τους και των εργοδοτών, που τόσο απλόχερα προσφέρουν θέσεις μαθητείας. Επίσης διαπιστώνεται ότι σταδιακά μειώνεται το ενδιαφέρον των μαθητών για την εγγραφή τους στις συγκεκριμένες ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, γιατί απογοητεύονται εφόσον δεν υπάρχει αυτή η διέξοδος στις σπουδές τους.


Απαράδεκτο είναι το γεγονός ότι οι κυβερνήσεις επί 9 έτη σπατάλησαν πολλά εκατομμύρια ευρώ, για την υλοποίηση των φάσεων Α έως Η του Μεταλυκειακού Έτους Τάξης Μαθητείας καθώς και της πιλοτικής φάσης και αμέλησαν το σημαντικότερο στάδιο, της ένταξης όλων των ειδικοτήτων που λειτουργούν στα ΕΠΑΛ, εις βάρος των δικαιωμάτων των μαθητών, οι οποίοι θεωρώντας ότι η κατάσταση αυτή θα εκκρεμεί για πάντα, προχώρησαν σε άλλο στάδιο της ζωής τους γεμάτοι απογοήτευση και θυμό.


Πρωταρχικό μέλημα του Υπουργείου Παιδείας θα έπρεπε να αποτελεί η πρόσβαση των μαθητών σε ποιοτική εκπαίδευση, η ισότητα των ευκαιριών και η εξασφάλιση ότι κανένας μαθητής δε θα μένει πίσω λόγω παραλείψεων στο εκπαιδευτικό σύστημα.


Αντίθετα, η σημερινή πραγματικότητα δείχνει ότι οι αρχές αυτές δεν τηρούνται, με αποτέλεσμα να πλήττονται οι μαθητές των ΕΠΑΛ και να υπονομεύεται η ικανότητά τους να αποκτήσουν τις δεξιότητες που απαιτούνται για την αγορά εργασίας και την επαγγελματική τους ανάπτυξη, αλλοιώνοντας τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.


Συνεχίζουμε και απαιτούμε

την άμεση ένταξη των ειδικοτήτων «Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου», «Τεχνικός Ζωικής Παραγωγής», «Υπάλληλος Εμπορίας και Διαφήμισης» στο Μεταλυκειακό Έτος Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑΛ.

οι υποσχέσεις επιτέλους να γίνουν πράξη.

Από το Δ.Σ της Β ΕΛΤΕΕΘ